Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Ашмянскi раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Навiны / Навiны рэспублiкi
13.02.2020

Прыкладныя этычныя правілы для педагогаў апублікаваныя на сайце Мінадукацыі

     Правілы былі распрацаваны, каб стварыць умовы для спрыяльнай і бяспечнай адукацыйнай асяроддзя, ўстойлівага развіцця устаноў адукацыі. Гэта звод агульных патрабаванняў, якія прад'яўляюцца да педагогаў, незалежна ад займаемай імі пасады. Аснову правілаў складаюць прынцыпы педагагічнай этыкі: ненасілля, аўтаноміі, талерантнасці, адказнасці, справядлівасці, павагі правоў і годнасці іншага чалавека, кампетэнтнасці, прыстойнасці.      Пакуль гэта толькі праект дакумента, вынесены на грамадскае абмеркаванне. Ён складаецца з чатырох пунктаў. У першым пазначаныя агульныя этычныя патрабаванні. Згодна з ім, педагагічныя работнікі павінны садзейнічаць устойлівай і пазітыўнай маральна-псіхалагічнай абстаноўцы ў установе адукацыі, не дапускаць ацэнак і выказванняў, якія зневажаюць гонар і годнасць калег, вучняў і іх законных прадстаўнікоў. Праблемы педагагічнай сферы павінны абмяркоўвацца ў паважнай форме, а рашэнні прымацца ў адкрытых дыскусіях.      Педагогі павінны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення. Ім трэба ўмець прызнаваць свае памылкі, не дапускаць публічнага прадузятага абмеркавання ўстановы адукацыі, у тым ліку ў Інтэрнэце, не злоўжываць службовым становішчам, не патрабаваць ад навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў якіх-небудзь паслуг, ласку, узнагароды за сваю працу, а таксама прымаць меры па папярэджанні карупцыі.      Узаемаадносіны з навучэнцамі трэба будаваць на аснове безумоўнай павагі годнасці і недатыкальнасці іх асобы. Педагогі не павінны размяшчаць у Інтэрнэце інфармацыю, якая можа нанесці шкоду здароўю або развіццю навучэнцаў. Таксама нельга дапускаць прымянення да іх фізічнага, маральнага і псіхічнага гвалту. Пры выстаўленні адзнак настаўніку варта быць аб'ектыўным і справядлівым. Ён не павінен падвяргаць публічнай крытыцы асобу навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў.      Зносіны з законнымі прадстаўнікамі павінна быць адкрытым, уважлівым і добразычлівым. Нельга дапускаць, каб арганізацыйная, фінансавая і іншая  падтрымка, якая аказваецца установе адукацыі законнымі прадстаўнікамі вучняў, уплывала на стаўленне да іх педагогаў. Нельга выдаваць меркаванне вучняў пра сваіх бацькоў і наадварот.      Акрамя таго, асобным пунктам пазначаныя этычныя патрабаванні ва ўзаемаадносінах паміж педагогамі. Яны павінны добрасумленна і якасна выконваць прафесійныя абавязкі, клапаціцца аб прэстыжы прафесіі, паважаць гонар і годнасць калег, памятаць аб маральнай адказнасці за размешчаныя ў інфармацыйнай прасторы Каментарыі аб установе адукацыі і адукацыйнай сферы ў цэлым. Педагогі павінны імкнуцца да ўзаемадзеяння, паважаць інтарэсы адзін аднаго, не дапускаць нетактоўнага ўмяшання ў асабістае жыццё калегаў. Ім не варта праяўляць зайздрасць, нядобразычлівасць, вінаваціць калегаў у неплацежаздольнасці. БелТА