Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Ашмянскi раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Навiны / Навiны раёна
01.11.2021

Дарогу здужаюць прафесіяналы. Дзень аўтамабіліста і дарожніка

   Чараду кастрычніцкіх святаў замыкае ў нашай краіне Дзень аўтамабіліста і дарожніка. Ён адзначаецца ў апошнюю нядзелю месяца і сведчыць аб усенародным прызнанні заслуг людзей гэтай галіны ў развіцці эканомікі Беларусі. У Ашмянскім раёне тры дарожныя арганізацыі: ДБУ-28 (філіял ААТ «Дарожна-будаўнічы трэст № 6»), ДЭУ-57 (РУП «Гроднааўтадар») і Ашмянскі ўчастак Астравецкага ДРБУ-159 (КУП «Гроднааблдарбуд»).    Так склалася, што дзве з іх знаходзяцца па суседству на вуліцы Піянерскай. Аб'яднаныя агульнымі задачамі, два дарожных калектыву не толькі "жывуць" побач, але і часта плячом да пляча працуюць на адных і тых жа аб'ектах. Адны-будуюць і рамантуюць, другія-утрымліваюць дарожныя артэрыі, спрыяюць іх архітэктурнаму афармленню і добраўпарадкаванню, разам-яны забяспечваюць патрабаваны тэхнічны і эксплуатацыйны ўзровень дарог і дарожных збудаванняў, а таксама бяспеку руху транспарту і пешаходаў.    На дадзены момант работнікі ДБУ-28 і ДЭУ-57 працуюць на ўчастку аўтамабільнай дарогі М7 (Мінск – Ашмяны – мяжа Літоўскай Рэспублікі) каля аграгарадка Навасёлкі, дзе вядзецца рэканструкцыя першага пускавога комплексу-моста праз рэчку Алянку з падыходамі. Генпадрадчыкам дадзенага аб'екта выступае ААТ «Дарожна-будаўнічы трэст № 6». Дарэчы, кошт яго складае каля чатырох мільёнаў рублёў. Нягледзячы на тое, што ўчастак дарогі адносна невялікі (менш за два кіламетры), працуюць тут на падрадзе многія філіялы ДСТ-6, а таксама прафесіяналы мостабудавання – ААТ «Мостабуд». Ва ўсіх на ўвазе    Свой фронт работ на аб'екце, заказчыкам якога выступае РУП "Гроднааўтадар" , і ў калектыву ДЭУ-57. Па сутнасці, яны першымі прыступілі да яго рэалізацыі. Яшчэ ў сярэдзіне верасня на плечы работнікаў арганізацыі ляглі задачы па дэмантажы старога дарожнага пакрыцця і разборцы часткі моста. Неабходна было ў кароткія тэрміны забяспечыць часовую арганізацыю руху ў аб'езд рамантуецца ўчастка. Наперадзе ў дарожнікаў правядзенне ўмацавальных работ-падсыпка абочын і засеўшы траў. Затым трэба будзе прывесці ў належны стан дарогі, на якія легла дадатковая транспартная нагрузка ў сувязі з аб'ездам.    - Клопатаў у нашага, дарэчы, найстарэйшага дарожнага прадпрыемства раёна, заўсёды шмат — - заўважае яго кіраўнік Андрэй Свіла. - На ўтрыманні ДЭУ-57 знаходзіцца каля 400 кіламетраў рэспубліканскіх аўтамабільных дарог, з іх у Ашмянскім раёне – 137. Нашы дарогі размешчаны таксама на тэрыторыі Смаргонскага і Астравецкага раёнаў, да нядаўняга часу быў і ўчастак на Мядзельшчыне.    У дарожнай арганізацыі працуюць каля ста чалавек-сапраўдных прафесіяналаў, адданых сваёй нялёгкай справе. І хоць сярэдні ўзрост працуючых складае крыху больш за сорак гадоў, хтосьці робіць тут першыя крокі ў прафесію, а хтосьці адданы арганізацыі дзясяткі гадоў: вопыт майстроў тут заўсёды ў пашане.    Трэці год узначальвае ДЭУ-57 Андрэй Свіла, хоць са спецыфікай і тонкасцямі дарожнага майстэрства і будаўніцтва ў цэлым знаёмы кіраўнік ужо даўно: быў начальнікам ДРБУ-134 у Смаргоні, працаваў у УКБ у Мінску, у службах тэхнагляду і ЖКГ. Перад тым, як узначаліць калектыў ашмянскіх дарожнікаў, на працягу некалькіх гадоў ўнікаў у спецыфіку прафесіі, будучы галоўным інжынерам. Сёння на гэтай пасадзе працуе адказны і ўдумлівы Віталь лябёдак (наш зямляк-родам з д. Валавікі Гальшанскага сельсавета), які хутка ўмее паглыбіцца ў сутнасць агульнай справы і знайсці аптымальнае рашэнне ў складанай сітуацыі. Ён адказвае за якасць вырабляемых на дарозе работ. А яно ва ўсіх на ўвазе – у вадзіцеляў і пешаходаў, пасажыраў грамадскага транспарту, якія чакаюць аўтобус у збудаваным на пасадачнай пляцоўцы павільёне.    Працаваць для людзей-вялікая адказнасць, што з'яўляецца лепшым стымулам для ўдасканалення якасці. Гэта штодзённая клопат кіруючага звяна і рабочых. Кваліфікаваныя і добрасумленныя кадры сёння-на вагу золата, таму ў арганізацыі імкнуцца «не раскідвацца " спецыялістамі і шанаваць працу кожнага. Вялікі ўклад у развіццё прадпрыемства ўносяць Уладзімір Яцкоў, прараб, былы галоўны інжынер, Вольга Войкель, бухгалтар, дарожныя рабочыя Станіслаў Рабцэвіч, Сяргей Павіловіч, трактарыст Алег Сіўцоў, машыніст пагрузчыка Васіль Сімончык.    З такімі кадрамі можна ў літаральным сэнсе горы згарнуць і пракласці на іх месцы аўтамабільную дарогу. Людзі-наша багацце    Працоўны дзень дырэктара ДБУ-28 Дзмітрыя Шмата пачынаецца з штодзённай планёркі, на якой аператыўна вырашаюцца вытворчыя пытанні. У гэтым месяцы задача першачарговай важнасці-аб'ект каля Навасёлак. Рамонтныя работы на падыходах да моста праз рэчку Олянку, а гэта 1,7 кіламетра, ідуць актыўнымі тэмпамі. Дарожнікі імкнуцца пакласці асфальт да наступлення маразоў. Паралельна спецыялісты прадпрыемства працуюць на індустрыяльным праспекце ў Смаргоні. Пасля завяршэння работ на трасе М7 ДБУ-28 пяройдзе ў Паўднёвы мікрараён Ашмян, дзе чакаюць новага пакрыцця некалькі вуліц.    У арганізацыі працуе больш за сто спецыялістаў, якім пад сілу выкананне задач любой складанасці.    - Людзі-гэта наша галоўнае багацце, - заўважае Дзмітрый Уладзіміравіч. - Добрасумленна і эфектыўна працуюць інжынерна-тэхнічныя работнікі, але сёння мне хочацца назваць тых, хто стаіць на перадавой. Заўсёды на сумленне выконваюць сваю працу машыністы пагрузчыка Казімір Сінкевіч, Юрый Міхневіч, машыніст экскаватара Сяргей Пракаповіч, машыніст бульдозера Сцяпан Лаўрыновіч, машыністы асфальтаўкладчыка Аляксандр Ярмаковіч і Алег Ігнаценка, машыніст самаходнага катка Віктар Мікішка, які па выніках мінулага года занесены на раённую Дошку гонару.    Дзмітрый Шмат у гэтай арганізацыі прайшоў прыступкі росту ад майстра да старэйшага прараба, потым кіраваў ДЭУ-57. Зноў вярнуўся сюды таму, што лічыць будаўніцтва дарог больш цікавай справай, чым іх змест. Ва ўсякім выпадку, яму яшчэ ні разу не расхацелася будаваць дарогі, таму што, аднойчы паклікаўшы, яны вабяць да сябе чалавека ўсё жыццё. Ёсць, вядома, пэўныя складанасці, з якімі даводзіцца сутыкацца кіраўніку. У першую чаргу, гэта недахоп спецыялістаў дарожна-будаўнічай тэхнікі. Але асноўны касцяк, які складаюць прафесіяналы, здольны спраўляцца з ускладзенымі задачамі і здаваць аб'екты ў тэрмін. Яшчэ, вядома, хочацца, каб і гэтых аб'ектаў было больш.    Віншуючы калег з прафесійным святам, у іх ліку і ветэранаў працы, Дзмітрый Шмат пажадаў усім здароўя. У цяперашніх умовах гэта самае важнае і істотнае пажаданне. Ашмянскі Веснік