09.01.2020
Пасяджэнне грамадскага савета пры паліклініцы прайшла ў Ашмянскай ЦРБ
На чарговым пасяджэнні Грамадскага савета пры паліклініцы на абмеркаванне было вынесена пытанне аб дыспансерызацыі насельніцтва раёна. Загадчыца паліклінікай цэнтральнай раённай бальніцы Інга Буткевіч распавяла, як ідуць справы ў гэтым напрамку ў працоўных калектывах, прывяла наяўныя лічбы па прафаглядах у параўнанні з мінулым годам. У чым складаецца задача медработнікаў на дадзеным этапе? Зрабіць усё неабходнае, каб грамадзяне, прафесіі якіх не патрабуюць праходжання абавязковых медыцынскіх аглядаў, хоць бы раз у год здалі мінімальны набор аналізаў, зрабілі флюараграфію, наведалі гінеколага і уролага (у залежнасці ад падлогі) і лекара агульнай практыкі. Задача накшталт і нескладаная, але, як паказвае практыка, людзей нашых у паліклініку "не загнаць". Скарыстаўшыся прынцыпам "калі гара не ідзе да Магамета, Магамет ідзе да гары", спецыялісты паліклінікі практыкуюць выезды ў працоўныя калектывы. Загадзя складаецца графік, папярэджваюцца работнікі, а затым ажыццяўляюцца прыёмы непасрэдна ў арганізацыі. Восенню мінулага года такі выезд прайшоў нават у рамках раённай нарады. Якія прымаюць у нарадзе кіраўнікам і іх падначаленым прапаноўвалася здаць аналіз крыві (людзі былі папярэджаны загадзя) і праверыць артэрыяльны ціск. Вядома, якія выказалі жаданне "абследавацца" было няшмат, аднак нават на такім зрэзе выяўленыя праблемы са здароўем у некалькіх чалавек, якім прапанавана прайсці паглыбленае абследаванне. Здароўе-самае дарагое, што ёсць у чалавека. Кожны з нас у гэтым перакананы, аднак на справе зусім не вынікае гэтаму перакананню. А бо калі чалавек не клапоціцца пра сваё здароўе сам, то ніякая медыцына за яго гэта не зробіць. Праўда, усведамленне гэтага факту прыходзіць да нас часам вельмі позна. У чарговы раз на пасяджэнні Савета былі закрануты аспекты рэалізацыі праекта "клапатлівая паліклініка". Членамі савета былі выказаны заўвагі ў адрас працы рэгістратуры паліклінікі. Да прыкладу, наведвальнік прыйшоў да лекара, а медыцынскай карткі ў кабінеце няма. І ён сам вымушаны адпраўляцца на яе пошукі. Замовіў пацыент талон на прыём да ўрача па тэлефоне, а на наступную раніцу яму яшчэ трэба будзе цэлую гадзіну за ім выстаяць у чарзе. У чым жа тады выяўляецца клопат паліклінікі, пытаюцца члены савета. Загадчыца паліклінікай адказала на ўсе пытанні і паабяцала "адрэгуляваць" нязручнасці, якія ўзніклі, нагадаўшы, што жыхары раёна могуць таксама напісаць свае заўвагі і прапановы па ўдасканаленні працы медустановы на ўстаноўленых у паліклініцы дошках. Адміністрацыя паліклінікі заўсёды адкрыта да зносін і зацікаўлена ў тым, каб праца ўстановы была наладжана на належным узроўні, падкрэсліла Інга Буткевіч. Загадчыца паліклінікай распавяла таксама аб працы лекара агульнай практыкі і яго абавязках. У нашай паліклініцы сем такіх спецыялістаў. Усе яны прайшлі адпаведную падрыхтоўку і забяспечаны неабходным дадатковым інструментарыем. У паліклініцы ўкаранёна паслуга па замове электронных талонаў. Праўда, замовіць такі талон пакуль можна не да ўсіх спецыялістаў, але праца ў гэтым кірунку працягваецца. Што тычыцца кабінета, у якім павінен прымаць дзяжурны лекар, то пакуль гэтае пытанне канчаткова не адпрацаваны. Плануецца, што кабінет будзе працаваць з 8.00 да 14.00, прыём у ім будзе ажыццяўляцца па чарзе. Трапіць да дзяжурнага ўрача змогуць тыя, хто не ўзяў у гэты дзень талон да свайго ўрача агульнай практыкі.
Газета " Ашмянскі веснік"